1. Tehke kindlaks töötajad, kes peavad tõhusamaks tööks oma keeleoskust parandama. On oluline, et nii kursuse ajal kui ka pärast kursuse läbimist saaksid töötajad omandatud teadmisi rakendada.
2. Mõelge läbi ja sõnastage konkreetsed eesmärgid: Mida te kursuselt ootate? Mida täpselt, seoses keelekursusega, peaks õpilane pärast kursuse lõppu paremini tegema? Näiteks õpilane: peaks paremini mõistma kolleegide kõnet ja mõistma nende kasutatavat sõnavara; teab, kuidas e-kirju õigesti kirjutada; oskab korrektselt ja vabalt telefoni teel suhelda oma eriala klientidega jne. Samuti tuleks õpilasi endid teavitada, miks nad koolitust vajavad.
3. Kui koolitus toimub tööajal, võib osutuda vajalikuks töö ümber korraldada, et kõik õpilased saaksid järjepidevalt tundides käia.
4. Erialase keele koolituse korral peab klient enne kursuse/õppe algust esitama keeltekool Tarkusele näidisdokumendid või spetsiifilise sõnavara, mida kasutatakse ettevõttes ja selle tegevusvaldkondades.
5. Väljendage oma soove koolituse vormi, intensiivsuse ja kestvuse osas ning määrake kindlaks, kuhu peate rohkem keskenduma, kirjalikule või verbaalsele keelele, mõistmisele või rääkimisele.
Kavandatava kursuse sisu ja metoodika sõltub ülaltoodust. Õpilaste keeleoskustasemete väljaselgitamiseks viib keeltekool läbi esialgse tasuta testi. See on vajalik, sest tulemus on parem, kui samas rühmas koolitatakse sama teadmistetasemega õpilasi.